måndag 17 maj 2010

Idyllernas idyll

Astrid Lindgrens värld måste vara idyllernas idyll.
Förväntningarna var höga innan vi åkte dit och jag blev allt annat än besviken - det var ännu bättre än jag hoppats på! Så fantastiskt, underbart, vackert och mysigt! Jag skulle kunna ge stället massor av superlativ!
Och det var inte bara jag, utan hela familjen tyckte det var kalas.

E gungade skönt med i musiken och jublade över dockteatern för de minsta.
I vill mest hänga vid Pippis plejs och titta på sin favoritfigur.
Men frågan är om han ändå inte tyckte det bästa var att sova i vår hyrda stuga? När vi lämnade Vimmerby var han nästan lite ledsen att vi skulle hem till vårt "gamla" hus, han ville bo i det "nya" :-)
Själv tycker jag det skulle vara skoj att återvända dit om två-tre år, när E är lite större. Den idén köpte I, men inte J..... Han vill åka dit redan nästan år! Gott betyg alltså.

Våra två dagar i "Pippiland" var lovely trots det något kalla vädret. Längtar redan tillbaka.








Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

5 kommentarer:

Åsa sa...

Åh vad härligt. Vi ska dit om ett par veckor. Längtar ännu lite mer nu...!

Anonym sa...

Lova blev överförtjust när hon fick se I och Pippi! Vi längtar jättemycket till vår tripp nu! Kram Hanna

TITTILINA sa...

Hoppas att ni blir lika nöjda som vi blev.
Kram

Unknown sa...

Kul att ni gillade. Ungefär samma betyg som vi gav det för två år sedan. Och om några veckor bär det av igen. S är lite skeptisk men jag tro att han gillar det när vi väl är där.

Vi ses på lördag och om jag inte sagt det så vill jag ha övernattning!

TITTILINA sa...

Övernattningen är noterad och planerad sen länge :-) Du är så välkommen att slagga i gästrummet.
Jag tror oxå att S kommer gilla ALV när ni väl är där - alla blir ju som barn på nytt.