söndag 12 september 2010

Mecka - tur och retur!

Så, nu kan jag också inställa mig i de-shoppingtokigas-led-på-Ullared.
Been there, done that. I självaste shoppingens Mecka!
Visst har jag varit där nån gång tidigare, men vi pratar då om för femton år sedan. Då livet levdes av en fattig student, singel och med tunn plånbok. Inköpet då, vill jag minnas, gick ganska fort och innehöll mest förbrukningsvaror som schampoo, konserver och godis.

Nu är det nya tider, godis fick förstås även denna gång följa med mig hem. Men nog har kassainnehållet och längden på kvittot (kvittona) förändrats sen sist. Nu prioriteras grejer till hemmet, underkläder till fyra personer och leksaker mm. Jo det ramlade ner en och annan grej också i vagnen, nödvändig eller ej.

Myten om att det är så rackarns billigt på Gekås vet jag inte om jag kan stämma in i. Visst är varorna en och en billigare, men man ramlar ju så lätt i fällan och köper massor istället - ni vet många bäckar små....
Fast det ska erkännas att det var väldans skojsigt där i vilket fall, trots allt folket som blockerade varandra hela tiden (jodå, vi drog säkert vårt strå till stacken också). Inte bara känslan av att "fynda", utan kolla in alla olika människor som vallfärdar dit. För även om vi intog varuhuset redan halvåtta på morgonen, så var det ett riktigt lämmeltåg från parkeringen in till affären. Jag som gärna undviker sådana folkmassor annars hade först lite koncentrationssvårigheter, men efter mycket fokuserande på inköpslistan så drogs jag bara med och var sen i full gång.

Jag hade iallafall en härlig dag på egen hand med mamma igår. Det var gott för själen men det gjorde ont i plånboken. Och det blir definitivt en resa tillbaka så småningom.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Låter skoj! Jag funderar allvarligt på att åka dit på söndag...

TITTILINA sa...

Det gör du rätt i. Glöm inte stora checkhäftet ;-)