lördag 20 november 2010

Tjejdag

November har hittills varit ovanligt bra. Jag är annars inte särskilt förtjust i månad nummer elva (inte heller ett, två och tre), men jag har faktiskt haft det väldigt trevligt. Jag är ganska så säker på att det är novemberdejterna med mina gamla väninnor som lyst upp tillvaron lite extra.

Idag blev det tjejdag på stan med L. En härlig sådan. Med god lunch och vuxenprat (inga barn som avbröt), shopping, lite julstämning och framförallt trevligt sällskap.
När jag vandrade hemåt från bussen kände jag mig som en ny människa. Gott för kropp och själ, men kanske inte för plånboken. Men som I sa till J häromkvällen: "Du kan väl bara gå till ditt jobb och hämta mer pengar..."

I vilket fall som, har jag haft en trevlig dag. Och sådana dagar borde man ha fler av.

Inga kommentarer: