söndag 16 oktober 2011

In da Bookwood

Jag har så mycket kreativitet i min kropp som bubblar inom mig. Som vill komma ut och komma till sin rätt. Jag vill måla om en bokhylla till uterummet, måla staketet vitt, sy en ny klänning till E, göra färdigt i I´s rum, fotografera mera, framkalla, läsa böcker, göra min kurs färdig (där är det totalt stiltje)baka bullar och kakor, ja tom röja i en garderob eller två. Men jag vill också se till att huset är städat, tvätten är struken, titta på när grabben spelar fotboll, få tid i soffan framför teven ibland, pyssla, leka och mysa med mina barn, vara social med min man, träffa mina vänner, promenera, yoga, blogga, shoppa...bla bla bla bla...

Allt det där vill jag göra. Det är bara ett aber som kommer i min väg. Tiden. Den dyrbara tiden. Det är omöjligt att hinna allt. Jag förstår det. Så hemmet kommer i sista hand. Inredningsmagasinens vackra värld får lämnas åt en kommande tid. För när det väl är helg, så lägger vi det åt sidan. Skjuter det på framtiden. Låter tvättberget växa lite till och har tidningarna lite slarvigt slängda på köksbordet. Och hoppas på att ingen kommer oanmäld och ringer på dörren och får se vilka ögontjänare vi är. Nä, när helgen kommer så vill vi hellre göra nåt med barnen. Till exempel åka till Bokskogen och äta nybakade kanelbullar, studsa runt bland löven och gå balansgång med barnen på terrängbanan.

Vi litar på di gamle och vise. De som säger att tiden går allt för fort och snart är barnen stora.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: