måndag 9 juli 2012

Viola lilla


Med händerna i myllan planterar vi pelargon, flitig Lisa, paprika, rosa lavendel och Viola lilla.
Viola lilla, oemotståndlig i affären. Precis som den rosa lavendeln från Tirup.


Med skit under naglarna bygger jag hemmagjord spaljé på Tareq-vis.
Spaljé som lillsnäckans egensådda luktärter ska få luta sig mot.


Med skit under naglarna blandar jag hönsbajsdrinkar till mina gröna små vänner.
Som dom kan salongsberusa sig i och få en liten extra växtkick.

Det är det vi gör, i väntan på att solen ska ta sitt dagliga beslut.
Hot or not?

3 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Så fina bilder! Hoppas ni haft en riktigt bra dag. Kram Jennifer

Queen of Kammebornia sa...

Vackert!

Mjuka sa...

Superfint. Vill också bygga hemmagjord spalje.
Härliga bilder!
Må så fint!
Kram Malin