fredag 14 juni 2013

In da bus

Jo, jag gick upp tidigt i ottan imorse för att dra iväg med trion i god tid.
För att hänga vid Busster inne i stan och göra mina barn till lags.
Sitta i ett blåshål nere vid hamnen och smaka på alldeles nyfräscht ösregn.
Svensk sommar ni vet.
För vad gör man inte för sina barn?
 
 
Mest för innehållet "in da bus" (ah-aow, ah-aooow).
Ni vet han den där ständiga tvåan i Mello, som flyttat till Amerika med någons ex
och som dansar grymt skönt.
Han - in da bus. Ah-aow, ah-aooow.
 
Och - för att gratis är gott.
Om man bortser från att jag var tvungen att ladda det hungrande busskortet,
 med några hundringar för att komma hem.
Eller att vi fick sladda in på BK för att ladda hungrande magar.


 
Men asså, nu talar vi inte mer om det.
Utan gör en tvärvändning.
För mer än så hinns inte.
Nu behövs lite sjysst skönhetssömn inför morgondagen.
Då vi har barnkalas på hemmaplan.
Och 40-årsfest på bortaplan.
 
 
Psst.
Och för er som undrar: Jo, vi lyckades hamna i rutan igen.
Som Dannyboy´s diskreta dansare.
Det är kanske nåt man ska lägga till på sitt cv? Eller?


4 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Jäklarns vilken snygg jacka han hade! Att vara Dannys dansare är ju inte fel, så varför inte lägga till det till cv't.

Kram Lena

Bara Sara sa...

Fast efter hans programledarinsats tycker jag han är grymt skön! Och låten to do el mondo spelar vi flitigt här hemma:-) Kram Sara

Helenas enkla vardag sa...

dansare till Danny är ju klockrent i CV. Kram Helena

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag kollade ju på detta på TV men missade er!!! Typiskt. Kram