fredag 5 januari 2018

Till ljudet av små tysta stunder

Det händer ibland att det uppstår små korta tysta stunder i det här hemmet.
Inte så ofta och som sagt inte så länge.
Antingen uppstår de när alla övriga i familjen lagt sig
och jag egentligen borde gjort likadant. (som nu)
Eller så uppstår de när jag under loven ”tvingar” mina barn att läsa en kvart om dagen.

Det uppfattas på olika sätt.
Kan man väl säga.
Det ena barnet läser med glädje.
Det andra, skulle antagligen kallat mig bokfacist, om hen bara visste att det ordet finns.


Just nu kör vi både och.
Både läsning OCH lyssning.
Det ena barnet bara älskar’t.
Och vill helst bränna av den ene Sunestoryn efter den andra.


För Sune är som sagt het just nu.
Och får hänga med bland alla julklappsböckerna.
Och även om man inte gillar morsans tjat om hur viktigt det är med läsningen,
så funkar alltid Dagbok för alla mina fans (Fly fältet) 👍🏻
Sen kan man ju hoppas Doktor Proktors pruttpulver gör succé 
- jag menar en deckarkonung som skriver om prutt -
hur kan det inte gå hem när man är åtta år?
Och jo, Störst av allt - 
som man också kan kalla julklapp (och jäkligt bra dessutom).
Som jag köpte till julklappsspelet och sen själv la vantarna på 😁

Ljudet av små tysta stunder alltså -
you gotta love it sometimes!

Inga kommentarer: