fredag 29 mars 2019

GRRRRR....L ....PWR

...... She´s living in a world, and it´s on fire
Feeling the catastrophe, but she knows she can fly away.
Oh, she got booth feet on the ground.
And she burning it down
Oh, she got her head in the clouds.
And shes´s not backning down....
                                                                                (Alicia Keys)

Det är lättare att vara lycklig när det är solsken.
Och fredag.
Fast jag sovit några timmar för lite.
Och har sorg i hjärtat.

Igår kväll åkte jag, komiskt nog, till föreläsningen
Stressmart Föräldraskap av Mia Börjesson.
Komiskt, i den mening att jag inte alls anser mig ha varken tid eller ork
att åka iväg just den kvällen.
Komiskt, som i att jag sladdar förbi BeKay.
Slänger i mig pommesen på haket.
Äter burgaren i bilen, samtidigt som jag kör.
(det finns ingen lag på att man inte får göra så va?)
Och dricker upp min cola, 
mellan parkeringen och landningen i föreläsningssalen.
Ka-boom!
Who needs a stresslecture?
Me?


Men nåt händer där och då.
Jag får boost.
Jag får kloka och fina ord.
Och idag när jag vaknar lyser som sagt solen.
Fredagen tar mig mjukt i sitt andetag.
Och jag ser hur mina ögon glöder.
Luggen lägger sig rätt.
Och jag går omkring och sjunger "this girl is on fire...."

Jo jag hatar fortfarande cancer.
Och i hjärtat finns sorg.
Men i kroppen finns ett-jädrar-anamma.
Och en energi stor nog att kunna fightas mot jättar.
Bestiga berg.
Och kicka ass.

Grrrrr-l-pwr alltså.
En solig fredag.
I love that feeling!













Inga kommentarer: