torsdag 26 september 2019

Alt-Ctrl-Delete

Det finns de som tycker jag är galen.
Det finns andra som tycker att jag inspirerar.
Det finns de som tycker,
 att jag får skylla mig själv om jag blir sjuk.
Men idag är det sexton grader i luften.
Och fjorton i vattnet.

Imorse när Big Bro gick till skolan i shorts,
blev han ifrågasatt.
Av mig.
Av samma person som nio timmar senare,
 doppar sig i vattnet.


Vatten är egentligen inte mitt rätta element.
Jag håller för näsan när jag dyker.
Fryner på näsan när det stänker.
Och sportar bröstsim som en tant.

Men ändå.
Vatten.
Och havsdopp.
Min överlevnad.
Mitt elixir......

Bästa sättet av bli av med smärta.
Stress.
Och irritation.
Det är liksom svårt att känna sig förbannad
 efter en kalldusch i det blå.
Kroppen ställs om,
som om jag tryckt Alt-Ctrl-Delete.
Ni vet, 
det där rådet man alltid får från IT-avdelningen
när datorn meckar.
(trust me, I know)

Havsbad alltså -
bästa sättet att starta om.
Särskilt på en torsdag.




Inga kommentarer: