söndag 19 december 2010

Lucka 19

Uppfriskande kvällspromenad i min ensamhet. Ibland är det skönast så. Sällskap i all ära, men jag lider inte av att få glida fram över vackra vintergator och rensa bland mina tankar. Gå omkring i mörkret och kika in i alla julpyntade hus.
Förvånansvärt många var dock nedsläckta och tomma. Tomma på folk. Kanske är människorna på glöggfest eller har åkt iväg till varmare breddgrader för att att fira jul? Eller finns det folk som har vett att gå och lägga sig i tid? Det borde jag prova.

För glöggfest det har vi varit på - eller julhygge som vi kallar det. En tradition som en av familjerna i föräldragruppen bjudit in till i flera år. Mycket uppskattat och trevligt. Och förstås gott.
Helt plötsligt har danska aebleskiver blivit en del av mitt julfirande. Serverade med sylt och florsocker. Det slank ner en hel del. Jag skäms för att säga hur många. Men gott och trevligt var det. Och jag hoppas att vi får njuta av detta fler år.


Bilden är lånad

Inga kommentarer: