söndag 1 maj 2011

Fifteen minutes of fame

Mina femton minuter i kändisvärlden är förbrukade. Och ärligt talat, det passar mig alldeles utmärkt. Det klär mig inte att stå i strålkastarens ljus och viljan to be famous saknas.

Byns största event tog vid idag. Gymnastikförenings avslutning och uppvisning med ett antal hundra barn i salen och ännu flera vuxna på läktaren. Puh! Jag fick hoppa in helt otränad på 4-5-åringars dans och hoppa rundor. Som blomsterflicka, med vacker gul krage. I guidade mig med bravur och jag fick nog ändå godkänt. Vad gör man inte för sin lille skatt?

Jag kommer inte bjuda på några foton från idag. Det finns inga på mig. Inte i detta hushåll. Men säkert i vännernas. Är fullt medveten om att det har filmats friskt under "showen" och att det kan vara Youtube nästa. Men jag får bjuda på det. Liksom mina fifteen minutes of fame, här i byn.

Inga kommentarer: