söndag 8 maj 2011

Söndagseffektivtetet?

Det gäller att passa på och ta vara på tillfällena som ges.
Det sägs att de mest effektiva arbetstagarna är småbarnsmammor. Säkert ligger det en del i det. Ingen rast och ingen ro.

Idag har det nästan känts som den gamla slagdängan, "jag är inne när gumman min är ute, jag är ute när gumman min går in. Det är det som är livet på en pinne....".
Jag passade på att smita ut på promenad under tiden J fixade till lunchen. När killarna var på Lek&Plask åkte vi tjejer in till stan och snabbköpte sandaler. J tog sen med sig barnen en runda och jag passade att plugga. Under min "matlagning" rensade J rabatten på baksidan. Och under mannens innebandyträning, tvättade jag dagens tredje maskin, bäddade rent i sängarna, åt upp lördagsgodiset och nattade en nybadad tös.

Ja det var den effektiva söndagen det. Några frågor på det?

Inga kommentarer: