torsdag 8 november 2018

Att både ha kakan. Och äta den

Jo i fredags "tvingade" jag ju mina barn att umgås med mig.
Och även om det innebär stress, omständigheter och ibland syskonbråk i bilen -
som är värre än kriget i Gaza,
 - så älskar jag att få hänga med mina barn.
Och göra utflykter.


Man fick välja på Bokskogen.
Kopparhatten.
Eller Skånes Djurpark.

Och eftersom det både finns djur här!
Halloweenstämning.
Och bokskog i Skånes Djurpark,
så blev det hit vi åkte.
Till Skånes Djurpark.
För att både få ha kvar kakan.
Och äta den.



Trion brukar ju göra nån liten utflykt på lovet.
Förra året - Kopparhatten
 (Söderåsens Nationalpark)
För tre år sen - Jocke Bergspaning på Tivoli - läs här!
(Oh.My.Holy.God!)
Och året däremellan - Skånes djurpark.



Så man får väl lov att kalla det en favorit-i-repris..
Och även om vi kollat in Halloween här förut,
så var det mycket som var nytt.
Exempelvis nya läskiga pumpkreationer.
Lite varstans.



Och en helt ny hängbro.
350 meter genom trädtopparna i den gyllene bokskogen!


  

Och så gamla godingar förstås.
Lil´sis jacka.
Till exempel.
Den hon inte velat använda förrän nu.
Två år senare.
Och tre storlekar för liten.

Fast bäst av allt kanske -
grilla marshmallows!
I motvind!
Det går inte av för hackor det.

Så en utflyktsdag med medtvingade barn.
Som sen i vanlig ordning utbrast något om:
- Det här var den roligaste dagen! 
Nånsin!

Jo, mamma vet bäst!
Som alltid!




Inga kommentarer: