fredag 4 oktober 2019

Som att få en snigel på ögat


I måndags antog jag en självskriven utmaning -
ett sockerfritt oktober.
Eller sockerfritt som i att låta bli 
honung i kaffet
(I know, I´m one of kind)
yoghurt, kakor,
glass, vanlig cola,
lättdrycker, godis 
och sånt där annat you-name-it-sött.
Jupp!
Good girl!

Sen kom jag på att det blir ju svårt
och är på gränsen till omöjligt när man planerat att åka 
på semester om några veckor och trycka i sig all-inclusive.
Och där emellan kom det en kanel-bullens-dag i vägen.
Så jag tvingade mig själv att baka sådana där snirkliga bullar 
med kardemumma och gott gojs i.
För hembakade bullar är godast,
näst efter St. Jacobs.
Även om de ser mer ut som sniglar
(sådana man kan få på ögat)
än vackra tilltänkta kardemummanystan.

Och dessutom finns det så mycket mer än så att fira.
Som att utvecklingssamtalen är gjorda
och mina mungipor får vila lite.
(fast jag är en ganska glad skit annars också)
Att det är fredag och det vankas lite mer sovmorgon imorgon.
Och att eftermiddagens bebisfotografering,
bjöd på fina bilder.

Men tre dagars sockerfritt!
Hepp!

Inga kommentarer: