måndag 4 oktober 2010

Bulle i ugnen

Inte för att vi lidit någon som helst brist på vad det gäller godsaker och onyttigheter den senaste veckan - snarare tvärtom. Det är tom med så att jag är trött på det och inte ens ätit upp fredagsgodiset (japp, hör och häpna!)

Men idag är ju Kanelbullens dag och då hör det till att ha en bulle i ugnen eller två. I mitt fall blev det fyrtio sammanlagt och det ska väl räcka ett tag. Jag vet ju att det brukar vara strykande åtgång på kanelisar i detta hushåll av såväl stora som små. Framförallt de små faktiskt (eller försöker jag bara skylla ifrån mig nu?).

Har ni tänkt på hur många uttryck som förknippas med kanelbullar? Ja förutom att ha en bulle i ugnen?
Jo man kan vara på kanelen, bjuda nån på "bullfika" (tänker på Solsidan), ha många bullar i luften (ha ha), ligga på jäsning osv..

Själv ska jag snart åka iväg på yogaklass och ligga på yogamattan. Varken jäsa eller med bulle i ugnen. Och förhoppningsvis kommer jag hem och har lämnat kvar min dåliga humor på gymmet :-)


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: