fredag 8 oktober 2010

Spamalot

Hemma efter en mycket trevlig kväll på Nöjesteatern!
Farmor passade barnen och vi njöt av mat, J&S sällskap och SPAMALOT!
Detta var förra årets julklapp till männen-med-likadana-namn, som vi fruar gett bort. Dessutom hade vi sett till att själva få följa med på ett hörn :-)

Jag är inte Monty Pythons största fan, men när S ringde och berättade om rollistan var det omöjligt att säga nej. Det kan liksom inte bli tråkigt med Glans, Wester, Jansson och Malmberg.
Och de levde verkligen upp till mina förväntningar och mer därtill! Det var så himla bra och jag skulle vilja se den igen, igen och igen.

Det bästa av allt - Johan Glans var där! Han är ju så galet underbar på nåt sätt - jag kan inte få nog av honom (kommer definitivt att se fler framträdanden med honom framöver).
Mina funderingar om barnafödsel var absolut befogade och jag förstår ju varför ingen kunnat uppdatera mig om läget här på bloggen. Fast det skötte Johan Wester så bra på slutet då han deklarerade att Johan Glans blivit pappa! Lovely! (undrar om han hann vara med på förlossningen eller om det faktiskt hände under musicalen? Man får ju ändå hoppas på det första)
Undrar om hans sambo någonsin har tråkigt? Kan man ha det när man bor med Sveriges roligaste man? Nä jag tror inte det :-)

Spamalot har ju fått superbra recensioner och det med all rätt. Dom är helt enkelt inte värda nåt annat.

Inga kommentarer: