torsdag 28 oktober 2010

Höstlov

I´s sista dag på förskolan den här veckan och nästa vecka är det höstlov. Alltså elva lediga dagar tillsammans - hela trion. Jag har faktiskt längtat lite efter detta. Att få mer tid och hitta på saker ihop, kunna ta det lite lugnt på morgonen och träffa kompisar som vi inte träffar så ofta annars.

Jag ska ta lite ledigt från mitt pluggande också. Det gör jag förvisso ganska ofta, från och till. Men den här veckan har jag varit väldigt flitig. Har knappt tittat på tv och så fort E sovit sitt dagpass, så har jag suttit vid datorn.

Vi var på biblioteket i eftermiddags och lånade lite böcker. Fyra till I och en till mig. Jag är inte så mycket för att låna vuxenböcker på biblioteket, mest för att jag känner pressen att läsa färdigt boken under fyra veckor. Men nu längtar jag faktiskt efter att få läsa lite skönlitteratur som omväxling. När jag hittade en av favoritförfattarens böcker, som jag av någon konstig anledning inte läst, så kunde jag inte låta bli. Malin och Henrik får det bli...

Bilden är lånad från www.bokus.com

Inga kommentarer: