tisdag 1 mars 2011

Syslöjd

Produktionen är igång och har varit det ett tag.
Tygbitar som ska förvandlas till överkast. Snabbt gjort tänkte jag. Big mistake.
Hade nog inte tänkt klart när jag påbörjade projektet, vilket medfört några extra turer till Stoff&Stil samt mycket tankeverksamhet här hemma - rent matematiskt. (för att "slippa" åka fler gånger till tygvaruhuset)


Arbetet är slut för idag. John Blund kallar på mig. Hostiga och snörvliga barn, gav mig bara tre timmars sömn inatt. Det känns...
Imorse när jag vaknade låg jag i mitten av vår dubbelsäng, med ett barn på varje sida. Grusig i ögonen, men lycklig över att få vara just där.

Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

2 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Vilka härliga tyger! Det blir säkert jättefint när det blir klart.Vem ska få äran att ha ett så fint överkast? Blev själv lite sugen på nya gardiner i köket.
Kram

TITTILINA sa...

Det är I som ska få överkastet.
Vi skulle oxå behöva nya köksgardiner. Köksfönstret "gapar" tomt sen jag tog bort dom röda juliga...
Kram