torsdag 31 mars 2011

Villa Villerkulla

Grått, trist och tråkigt. Och så lite regn och blåst på det.
När vi traskade iväg till förskolan för att lämna I där, bestämde jag mig för att hoppa över morgonpromenaden och gå raka vägen hem. Men på något magiskt sätt hade molnen slutat gråta när vi lämnat Planeten. Fortfarande tjuriga, men inte tillräckligt för att skrämma hem mig, in i värmen.

Det blev en lång tur med riktning mot stranden. Förbi mitt favorithus. Åhh så fint det är. Liknar lite Villa Villerkulla och om jag hade några miljoner skvalpande på bankkontot, så skulle jag absolut byggt mig ett sånt här. Eller rättare sagt, låtit någon bygga det åt mig.




Ja ett sådant här skulle också kunna pryda vår tomt. Kanske inte den befintliga vi har idag, men ni fattar... Drömtomten med drömhuset. Ett Karlsonhus skulle det iallafall varit. Om jag fått välja.


Bilderna är lånade av
Humlebacken och KarlsonHus

Inga kommentarer: