torsdag 26 december 2013

En annan dag

 
Det blir inte mycket gjort här hemma.
Precis som det ska vara
Precis vad jag behöver.
Tänka tanken att skjuta upp. Göra en annan dag.
Inga krav.
Inga måsten.
Bara lust.
 
Jag tar promissar.
Hämtar in mer choklad från förrådet.
Förökar mitt julmustberoende och funderar på om jag kommer
att behöva tvångsintas på avvänjningsklinik efter nyår.
Låter mina inre organ bäddas in av socker. I ett fluffigt sockervadd.
 
Jag funderar på om jag kommer att fortsätta med mitt bloggande 2014.
Eller om den tiden ska få utrymme för nåt annat
Och på var min nybeställda Vee Speers affisch ska hänga.
Den, med den vackra svarta änglaflickan.
 
(Bilden är lånad från Fotografiska)
 
Annars inget mer än så.

3 kommentarer:

Ida sa...

Din sockerhalt är för låg om du funderar på att sluta blogga 2014. Ut och hämta mer choklad och julmust! Kram

Jennica... sa...

Håller med Ida! :)

Här fyller jag också på sockerdepåerna till oanade höjder! Jisses vad jag äter.... Men men, än har vi några underbara dagar kvar innan julen är över helt. Och då det "nya" livet ska börja. Igen. Och förmodligen igen. Och igen. ;)
Kram!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Håller med Ida. Mer julgodis behövs helt klart! :) Kram