måndag 2 april 2018

En stilla kärleksbön


Du smeker försiktigt mina kinder.
Säger att allt blir bra igen.
Att jag kan lita på dig den här gången.
Att du inte har för avsikt att göra mig mer ledsen.
Eller besviken.

Jag låter mig omfamnas.
Förloras i din famn.
Och drunkna i din ljumma andedräkt.
Jag klarar inte fler lekar.
Eller invecklade spel.
Jag vill bara att allt ska vara på riktigt nu.

Jag dukar fram kaffekoppen i uterummen.
Gör mig till.
 Kör iväg och köper blommor.
Penséer. Nejlikor. Och tusenskönor.
För att visa att jag menar allvar med dig.
Även om jag tar det säkra för det osäkra.
Ifall du sårar mig igen.
Försvinner.
Och låter Kung Bore komma mellan oss ännu en gång.

Fru Vår - 
jag vill inte bli lämnad igen.
Jag vill att du ska stanna här hos mig.
Värma min vinterkalla kropp.
Smeka mina kinder.
Vara mitt kaffesällskap på terrassen.

Fru Vår -
snälla, snälla, jag ber dig.




1 kommentar:

Mittgodastefinaste sa...

Ja snälla våren kom nu! Jag längtar mer och mer för varje år!!!!
Hoppas att du haft en underbar påskhelg!

Kram Jenny