onsdag 9 januari 2019

Vem hade anat att jag är gift med en superhero?


När jag står här utanför, den gigantiska entrén -
in till Universal studios-
är det ganska mycket jag inte vet.
I ärlighetens namn, har jag inte läst in mig så mycket på det här stället, 
som han-jag-är-gift-med-och-som-alltid-har-ryggsäckar-över-den-ena-axeln gjort.


Så jag vet inte att jag kommer bli så in-i-bombens åksjuk av 
Eller att Big Bro
 n-ä-s-t-a-n
kommer bli uppäten av dinosaurie!



Inte heller att det ska vara en sån ljuvlig blandning av barnslighet,
attraktioner och en sån jädrans massa onödiga karuseller.
Eller att uppbyggnaden av New York, Beverly Hills och San Fransisco
nästan känns likadant som när jag var där för femton år sen!?


Och vem hade anat, att jag är gift med en Universal superhero!
Eller Wolverine´s kusin!



Och att lil´sis skulle bli helt betuttad i Minionerna?
(eller jo, den hade jag kanske kunnat se komma)


Eller att vi skulle vandra omkring där en hel dag?
Spränga stegräknaren i höjden?
Och ändå känna att vi inte blev helt klara med Universal och Island of Adventure?

#universaldel2
#tobecontinue

Inga kommentarer: