söndag 5 juni 2016

Jag tror vi kan vara överens om att det är över nu

I hallen hänger vinterjackorna fortfarande kvar.
Och om jag rotar i barnens lådor finns det både en och annan vante. Och mössa.
Det gick lite snabbt där nånstans förra månaden.
Från ett ösregnigt april till högsomrigt maj - poff!
Jag hänger inte riktigt med i svängarna.
Har svårt att andas mig igenom löparrundorna under morgonkvisten.
Vill knappt äta nåt annat än glass till frukost, lunch och middag.
Och after-running-doppet svalkar knappt längre.
Det är bara så jäkla somrigt!
Och jag gillar't.
Fast det känns overkligt med semesterfeeling, innan semestern verkligen infunnit sig.
Ja ni vet vad jag menar.
Men en sak tror jag att vi kan vara överens om.
Den där vintern som nyss var här?
Den känns verkligen, verkligen som att den är över nu....


V E C K A   T J U G O T V Å
Måndag  - 5 km  pw
Tisdag   -  5 km löpning med dopp. 2 km pw
Onsdag  -  V i l o d a g
Torsdag  - 5 km löpning
Fredag   - V i l o d a g
Lördag  -  5 + 2 km löpnin inkl dopp
Söndag  -  1 h morgonyoga vid stranden.

Inga kommentarer: