fredag 1 juli 2016

Förhållningsregler från Gud


Jo jag träffade Gud igår.
Gud heter egentligen inte Gud. 
Utan nåt mer vanligt. Typ Svensson eller nåt.
Men vi kan kalla honom Gud.

För om man har ont nånstans i kroppen,
tar han fram sina magiska fysioterapeutnävar.
Trycker. Drar. Och knäcker till.
Och sen känner man sig mörbultad en dag efter.
Och sen brukar det ge med sig.

Idag är dagen efter.
Mörbultad i höger arm, axel, käke, skuldra, nacke och huvud.
Han säger att jag har en stor irriterad nerv på höger sida, som jäklas med mig.
Och varför, fattar jag ju själv....
Ni vet, taskig ergonomisk sittställning när jag bloggar och redigerar bilder.
Och en taskig hållning rent allmänt i axelpartiet.
Nåt som de flesta pinglor efter fyrtio, drar runt på.

Så nu är det förhållningsregler från Gud, jo minsann.
Fyra sorters övningar morgon och kväll.
Bättre ergonomitänk.
Ryggsträck och ut med brösten!
Och att vara smart.
Jag antar att det är undermeningen att jag inte ska hänga så förbaskat mycket framför skärmen.
Bara så ni vet.
Bara så JAG vet!

Men just nu håller jag på att sätta ihop en Ikeagrej.
Och jag är inte så bra på sånt.
Fast jag fattar manualen, för ovanlighetens skull, 
så hittar jag inte hålet i tyllfluffet jag ska använda mig av.
Fast jag vridit och vändit. 
(jag vet att det heter vänt)
Så jag blev trött på´t!
Tog en paus och hamnade här.
Aja baja, undrar vad Gud sagt om det....

Amen

(Psst. Pojken på bilden har inget med texten att göra. Han är bara så gudomligt vacker. Det tycker iallafall jag som partisk mamma...)


Inga kommentarer: