söndag 9 oktober 2016

Det finns bara fredagar och måndagar

Jag kryper ner mellan vita rena lakan.
Det luktar sandalwood. Det luktar Smonday.
Jag brukar inte drabbas av Smonday - men idag...

Helgen galopperar iväg för fort nu. 
Det hinns inte med så mycket som önskas.
Nyss var det fredag och snart är det måndag igen.
Det finns bara sådana, fredagar och måndagar.
Och sovmorgnar som har åter lyser med sin frånvaro.

Men veckans tidigare stress har åtminstone lagt sig.
Och i helgen har jag inte bara sportat choklad
 (jo jag kommer ihåg att Sporty Spice också gjorde det en period i början av tjugohundra)
utan jag har kravlat utanför my comfort zone och skakat loss ben och rumpa på en promenad.
Jag har bytt ut hushållssysslor som städning mot att anstränga hjärtat som nervös åskådare på innebandymatch.
Och så har förstås högra handen fått jobba med redigering, 
medan vänstran hållit kniven mot strupen.
Men färdigt blev det.
Och bilden nedan är en av mina favoriter.
❤️

Inga kommentarer: