onsdag 15 augusti 2018

När man har ett uppdrag att avsluta

Snart får jag ge upp mitt favoritställe.
Loungesoffan.
Kvällarna krymper ihop.
Mörkret och fukten slår sig till ro,
allt tidigare och tidigare. 


Jag har ett uppdrag att avsluta.
Mina ”sommarböcker”.
Minst fyra var det sagt.
En intern uppgörelse trion emellan.
Lil’sis är klar.
Big Bro är klar.
Och jag är klar.
NOT!



Så jag kämpar på.
Läser sista boken,
”Gangsterprinsessan”,
Med kaffe i munnen.
Kniven på strupen. 
Och tändstickor i ögongluggarna.
(Jo man blir trött när man försöker acklimatisera sig
till verkligheten och arbetslivet. Jodåsåatt...)

Den är inte lika bra Blodlokan.
Av min favoritförfattare.
Her.reg.udl.äsd.en!
Men verklig.
Och tragisk.
Och framförallt den sista av den fyra.
Så om ni undrar vad jag pysslar med,
så vet ni.
Nästan.
Iallafall...


Inga kommentarer: