söndag 8 maj 2016

May the force be with me

Det är idag det händer.
Kraften och energin kommer tillbaka till mig.
Lagom tills den soliga helgen naggar på sitt slut.
Jag vill att den ska börja om igen. 
Utan sjukdomar och bara möjligheter att göra familythings. Ihop.

Vi badar i havet tillsammans. Familjen Viking.
Ja inte Big Bro förstås. 
Han vilar sin hosta och sin kropp.
 Efter att ha hejat på Halörcupsspelande klasskompisar hela helgen. 
Druckit för många Oatlydrycker och fyllt vår frys med gratis Hönökakor.
Jo det har sina fördelar att bo nära en gigantisk idrottsplats.

Men vi andra badar iallafall.
Och lil´sis vill göra det om och om igen.
Sen springer vi hemåt.
Äter tacos i soffan, fast man egentligen inte får.
Och ser på Tzatziki som olivkrigar och lär mina barn ett och annat fult ord.
(till deras förtjusning)
Stoppar ner två små, bland renbäddade lakan.

Den är slut nu. Helgen.
Men solen har lovat att stanna kvar.
Och den gör livet mycket enklare att leva.


V E C K A  A R T O N

Måndag - 7,5km morgonpromis + löpning Vårruset 5 km
Tisdag  -  6 km powerwalk + 60 min Styrka & Smidighet
Onsdag - 6 km powerwalk
Torsdag - 6 km löpning - morgondopp - 2 km powerwalk
Fredag  -  3 km vackert-väder-kvällspromenad
Lördag  - 6,5 km kvällspromis
Söndag  - 7 km löpning (4,4 km - havsdopp - 2,7 km)

(Jo man kan undra hur jag fick till sådär mycket spring i benen i veckan. Efter gnäll om baciller och skit. Det kan man verkligen göra... Men ibland kommer eländen över en lika snabbt som dom försvinner....)

Inga kommentarer: