tisdag 31 december 2019

Ett sista inlägg



Igår tog jag decenniets sista dopp.
Idag skriver jag decenniets sista inlägg.
Eller det sista inlägget på den här bloggen.
Om vi ska vara noga.
För att sen stänga dörren
och säga adjö.

Allt började en nyårsafton.
För tio år sen.
2009.
Jag var relativt nybliven tvåbarnsmamma.
Och gav mig själv som nyårslöfte,
att blogga ett år.
ETT ÅR!
Man kan väl säga att jag höll det löftet.
Med råge.

Det har nu gått tio år sen dess.
TIO ÅR!
Och jag vet knappt hur livet levs utan bloggandet.
Jag har lagt tusentals timmar på bildredigering och skrivande.
Tusen timmar som utvecklat mig 
till den fotograf och skribent jag är idag.
Den absolut bästa skolan för mig.

Jag har aldrig fått nåt näthat.
(Okej bortsett från den här: "Is Ellis gay? No you are!"
Men det är inget att hetsa upp sig för.
Jag är mest nyfiken på vem Ellis är)
Utan bara fina och uppmuntrande ord.
Vilket jag är så glad och tacksam
och som också gett mig anledningen att fortsätta så länge.

Men nu börjar barnen bli stora.
Och jag tänker att det är dags att fylla fritiden med lite annat.
(ett inlägg tar i snitt 1 timme att skriva)
Kanske sporta mer.
Bygga ryggmuskler.
Städa garderober.
Åka till tippen.
Läsa fler böcker.
Ta nån sminkkurs.
Lära mig förstå tonåringar.
Vad vet jag?

Men nu är det dags att stänga.
Säga tack för alla hejarop.
Kanske kommer jag tycka att det är underbart utan bloggen?
Kanske kommer jag få utslag och abstinens
och börja skriva på nåt nytt.
Den som lever få se.

Over and out.

💗💗💗💗💗



2 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Önskar dig ett makalöst 2020!

Jag bestämde efter lite velande att ta med mig bloggen in i 2020!

Kommer att sakna dig här, man blir som vänner i bloggens värld, men vi har ju varandra på Insta!

Kram Jenny

TITTILINA sa...

Tack snälla! Klokt val att låta bloggen följa med 2020. Jag har redan abstinens 🤭
Vi ses på insta! 🧡