lördag 28 december 2019

Med all jäkla rätt!

Julledighetens dagar skrider skyndsamt förbi.
Lite för skyndsamt.
Faktiskt.
Jag hinner knappt vakna,
förrän det åter är dags att rulla in sig mellan lakanen.
Och sova.
Igen.
Det enda jag hunnit däremellan
är nån kopp kaffe, lite mat,
en promis,
(jepp, i jakten på hundratusen steg - i veckan)
förhoppningsvis några lästa sidor i min bok.
OCH
en Harry Potterfilm på Kanal 5.
Man kan ju ana hur livet kommer te sig, när jag blir pensionär.
Just saying!


Men Harry Potter alltså.
Hooked at Universal!
Innan dess - not that much!
Jo en film som blev sedd.
Eller tre.
Men inte mer än så.

   

Nu sitter jag och fulgråter.
Fascineras av alla kreativa små detaljer.
Och känner mig smått åksjuk.
Bara av att titta på när det spelas Quidditch.
(hörde jag nån viska nåt om känslig balans?)

Det måste vara nån slags post-traumatisk stress efter
Hidden-Journey-resan i början av året.
Mon dieu!

Och om det inte varit för att vinröd,
är allt annat än min färg,
så hade jag gladeligen struttat runt i en långvirkad
Gryffindorhalsduk.
Även om jag tycker att Slytherinfärgerna
 är så mycket snyggare!
Men alltså man vill ju inte förknippas som ond och mörk.
Nä, det vill man verkligen inte!
Så då blir det istället - ingen alls!

Men en sak vill jag -
och det är titta färdigt på de andra filmerna som är kvar.
Så om nån söker mig de närmsta dagarna
mellan arton och tjugoett?
Då finner ni mig troligast hemma.
I långa soffan.
Under en rosa filt.
Med choklad i munnen.
Och latar mig.
Med all jäkla rätt!

Amen.





Inga kommentarer: