lördag 23 juni 2018

Midsommarafton. Födelsedag. Och gula byxor


Jo det var ju lil´sis födelsedag igår.
Och en efterlängtad damcykel fick flytta in hos oss.
Jag vet faktiskt inte hur många gånger jag hört det där ordet D-A-M-C-Y-K-E-L
den senaste månaden. Men det är absolut tresiffrigt, så mycket kan jag säga.


Och så var det ju midsommar.
Med de välkända gula byxorna.
Och med traditionell krans i håret.
Som jag i vanlig ordning ordning bundit till lil´sis.
Och som hon traditionsenligt haft på sig cirka 47 sekunder
och sen gladligen lämnade över till sin mamma.


Vi uppgraderade midsommardansen 2.0
och hängde för första gången ner vid stranden.
Väldigt mycket trevligare miljö,
även om ett och annat vuxenpar körde lambada-woodstock-dans som pausunderhållning.
Men hey, det är ju trots allt midsommar vetja.
Och våra barn kommer snart nog över intimdansandet.


Sen var det sill, päror, midsommarmust och en väldig massa annat gott.
Och swissglasstårta med jordgubbar
Och apropå tårta, så är dagens uppdrag att baka en glutenfri prinsesstårta from scratch.
Och det kan ju bli hur spännande som helst.
För det har jag aldrig gjort.
Men det ska jag nog klara av.
Som Pippi sa.

Och SEN -  lite fotboll på det.
Det ska nog bli bra.

Inga kommentarer: