måndag 5 mars 2012

I ekorrhjulet

Ny vecka, nya aktiviteter. En masse. Ekorrhjulet snurrar på. Jag laddar för att härda ut ytterligare en vecka med sena arbetskvällar. Innehållande föräldramöte och brandutbildning. Det senare kanske mer upplyftande än det första. Om inget annat, för att stötta mina kollegor som har ett brinnande (haha) intresse av karlar i brandmansuniform. För att få en tur med stegbilen är det väl inte tal om? Själv tänker jag mest på Kajan när jag hur ordet brandsoldat. "Rädda, larma, släck!"

Energin är på minuskontot och baciller flyger över mig kors och tvärs. Försöker hålla ut och värja mig åt alla håll och kanter. Tvätta, sprita...
Jag skulle behöva en veckas semester med sol och bad. Komma till dukat bord och slippa måsten. Men ikväll drar jag på mig joggingbrallorna. Tar med mig matta, filt och kudde för ett yogapass. I en gymnastiksal väldigt nära mig. För att samla kraft och energi.

Amen.

2 kommentarer:

Kanel & Cayenne sa...

Vad härligt med yoga! Bra att du tar dig tid till det. Namaste. :) /Nellie

Gottegrisen sa...

Jag har nyligen upptäckt yoga. Det är ju som balsam för själen!! Snacka om att ladda med ny energi.