måndag 19 mars 2012

Motgångar på en måndag

Måndag. Veckan har börjat sådär bra tycker jag.
Idag har jag lyckats med följande:

Skakat en filmjölk utan att ha korken på.
Tjoff, så var hela jag fylld med fil. På jobbet.

Haft ännu en ny inskolning.

Avverkat mitt första utvecklingsamtal.

Lyckats dra i sönder min favvo-snygg-byxor.
(Förra veckan gick favvo jeansen sönder på knät)

Försökt snabbtråckla byxorna inför kvällen.
För att sen lyckas dra sönder den ömma punkten igen.


Jag försöker andas in och ut. Sakta. För att snart bege mig hemifrån för att fira VD´n till sina nyss fyllda sextiofem. Jättekul egentligen, men efter en sån här dag frestar det mera att krypa ner i sängen, med ett barn på vardera sida.

Eller inte. Just nu har de kuddkrig som ballat ur. En är skadad och gråter förfärat.

What a day. What a monday.

3 kommentarer:

Vero sa...

Åh, nu ska jag inte gnälla över min måndag iallafall, för även om jag tyckt den varit kass så har den gått smidigt. Det är bara jag som är på ett uselt humör och jag tycker absoltu inte om mig själv idag! Tur det är en ny dag imorgon!

dianasdrommar sa...

Hua, hoppas tisdagen blir bättre :) kram/Diana

TITTILINA sa...

Tack. So far so much better....