onsdag 21 mars 2012

Piffotett

Scarfsen. En förskollärares bästa vän. För att få lite stil a´ la flygvärdinna. Fast utan uniform förstås. Piffa sig lite, eftersom piffokläderna får hänga hemma i garderoben. I väntan på lediga dagar.

Dagens scarfs köptes förra sommaren på Mallis. Ett fynd på en marknad. "Special prize for you my friend!" Trodde jag. Borde anat oråd, när den inte gick att pruta på. Jag vet, är fullständigt kass på sånt.
Hittade sen samma jäkla vira-runt-halsen-bonad i de vanliga affärerna sen. Några dineros billigare. Men det är en annan historia. Som vi nu lägger locket på.

8 kommentarer:

dianasdrommar sa...

En sjal piffar alltid upp :) kram Diana

Allt och/eller Inget sa...

Vilken fin scarfs!! Visst blir man lite ledsen när man sen hittar produkten billigare på annat ställe. Minns när jag köpte en skinnväska i Tunisien för några år sen, prutade och prutade och kände mig till slut ganska nöjd... mEN när vi kom till flygplatsen så fanns den ändå billigare där!! Då var jag inte lika nöjd längre :) Men men. så är det.
Ha en fin dag! Kul att höra att du är förskolelärare, snart ska min dotter till förskolan. Kram Linda

Fru Sederblad sa...

Snygg är den i vilket fall som helst. Jag älskar också sjalar. Eller... jag samlar nog på dem...

Hanna sa...

Det var ju fler än du som gick på det där special-prize-only-for-you-snacket...:)Kram

Desireé | homeanddesire.se sa...

Jag är också glad för mina scarves! :)

Förstår också vad du menar med dina bilder. Så fruktansvärt irriterande...

TITTILINA sa...

Sjalar och scarfsar is the shit, tjejer.

Ja Hanna, männens "fynd" ska vi inte prata om. Mina scarfsar var iallafall hela. Och värmde dessutom något i kylan.
Kram

Kanel & Cayenne sa...

Håller med! Jag skulle rensa ut bland mina sjala eftersom det blir minst en, ofta två nya varje säsong. Men jag lyckades bara med att göra mig av med tre stycken (i lådan med sjalar inköpta de senaste fem-sex åren. :) Alla är ju så fina och de passar ju till olika jackor! Kram!

Johanna sa...

Håller med att scarfen verkligen piffar upp läraryrket;)