torsdag 8 mars 2012

Lottlös


En Marniklänning fattigare, men och andra sidan åttahundra riksdaler rikare. Det är inte så dumt det heller. Jag tror förvisso att jag varit urtjusig i en sån här blåsa, där 100% silke fått skyla min kropp i sommarvärmen. Men när jag tänker efter, så är det inget man springer runt på jobbet med. Sittandes på sandlådskanten och bakar geggamojsmuffins. Oätliga förstås, men lik förbaskat geggiga.

Men fin är den. Och jag kommer garanterat att titta snett och avundsjukt på de lyckliga i sommar, som kammat hem en klänning i rätt size. Men nu vänder vi blad. Som kungen. Och blickar framåt. Slutar tjatar om denna blåsa och slår till på några bitar Marabou istället.

Ja, så gör vi.

2 kommentarer:

Kanel & Cayenne sa...

Ja, ibland är det faktiskt bättre att tänka praktiskt. :) Men visst är klänningarna snygga! Kram /Nellie

Jennica... sa...

Hej,

Vad roligt att du även kikar in på min 'privata' blogg! Du är så välkommen!

Jaa, livet tar sina rundor ibland. Men även om det är tungt ibland så är jag ändå övertygad om att detta är för det bästa. Jag kommer ut på andra sidan! :)

KRAM Jennica