torsdag 13 december 2018

Det är då man hittar guldkornen

När barnen lagt sig,
rafsar jag runt i frysen.
Efter gula katter med russin i.
Det börjar sina på den fronten.
Kvar finns nästan bara gula manliga genitalier,
 med russindekorerade pungkulor.
Jag passar på dem.
Lyckas hitta en annan form i Big Bro´s lussesamling.

Jag behöver det.
En lussekatt.
En stund framför Luciamorgon på Play.
En paus från redigeringsfabriken.
Årets fotojobb är i hamn.
Men kvar står en samling bildminne till barnen.
Den årliga sådan.


Det är då man hittar de här.
Guldkornen.
Små, fina, njutningsfulla minnen från i somras.
Sådana som man vill bädda in sig i,
när man tvingas frottera sig i skånskt, vintrigt mörker.

Jag föredrar ju det där.
Varma sommardagar i Dalarna.
Med fika.
Bad.
 (även om det råkar vara i en insjö)
Och det varmaste av sällskap.
Sånt gillar jag.


Inga kommentarer: