onsdag 26 november 2014

Det nalkas mot advent


Det nalkas mot advent. Och mot den 1:a december.
Same same kanske, but different....
Åtminstone om man som lil'sis och Big Bro tror att det är dags 
å gå loss på adventskalendern redan på söndag.
(hey, det heter ju faktiskt a-d-v-e-n-t-s-kalender)
Men smått besvikna får vänta till måndag.

Men alla kalenderklapparna är inköpta och på gång att slås in.
Jag försöker köpa sånt som faktiskt kan behövas 
och blanda ner det med kul-å-ha-saker.
Utan att det ska bli en massa "jävla plastaskit!"
Det blir bla en rolig bok till läxläsningen, hårpiffsattiraljer,
en stickad tröja för kallare dagar, och nagellack till festliga.
Eller om man bara vill glamma till vardagen lite. Bara sådär.
Och en amerikansk doftgran! Vem behöver inte en sån?
Om man har en cool lila lådbil med silverflammor baktill.

Det nalkas som sagt mot advent. 
Och kalendrar.

1 kommentar:

Jennica... sa...

Hahahaha! Gud så bra att jag läste detta....för jag har också tänkt att det är presentkalenderdags på söndag!Nu har jag två presenter mindre att köpa!: :)

Jag har bara ett par kvar, men detta var ju skönt att komma på! :)

Kram Jennica