fredag 27 januari 2017

Survival kit


Årets första månader alltså.
Det är inte mina bästa.
Jag smyger ständigt runt på minerad mark.
Med ögon som en falk.
Hörsel som en hund.
Och med känselspröten utanpå.
Rädd att trampa fel.
Rädd att bli sjuk....

Jag försöker distrahera mig själv.
 Med tulpaner och böcker.
Försöker se det som deras tid.
Istället för sjukdomarnas.


.Denice Rudberg - en av mina absoluta favoriter. 
Jag har läser det mesta av henne och brukar ha koll på när hon släpper nåt nytt. 
Chic lit och elegant crime.
Flådigt. Och lättläst.


Och Malin Wollin.
Boken jag läste färdigt igår.
Egentligen alldeles försent.
Men det var svårt så att sluta.
Hennes humor och käftsmällar - i en härlig sörja.
Hennes mod att berätta.
Hennes mod att varna.
Verkligen en bok i tiden.


Böcker och tulpaner.
Survival kit i vintertid.


Inga kommentarer: