fredag 17 februari 2017

Lökigt


Det är fredag. Det är helg!
Och jag vill blogga, men vet inte om vad.
Så jag kastar mig ut, med ovissheten om hur detta sluta.
Jag är inte bra på sånt. 
Kasta mig ut, utan att ha tänkt igenom processen minst en gång. 
Eller två.

Kreativiteten är alltid som sämst när jag jobbar galet mycket.
Och när jag promenerar/tränar som minst.
Men jag fick till det igår.
Med träning.
Som i efterhand, kanske inte skulle blivit av.
Men det är lätt att vara klok efteråt.
Med en överspeedad andning och ett hjärta som känns överarbetat.
Tydligen ska man ha respekt för förkylningar i min ålder.

Men i helgen blir det lökish. 
Med överkonsumtion av glass.
Och två nylånade biblanböcker.
Ja men herre jisses, jag läser som aldrig förr ju.
Och tycker det är lovely.
Och inser hur smidigt det är att låna, istället för å köpa.
Ekonomiskt. 
Miljövänligt.
Och ingen risk att man samlar på sig en massa hemma.
Jodåsåatt.

Så vad sa vi nu?
Lökisch?
Ett sprucket löfte om att inte äta så mycket sött?
Snålleläsning?
Och inlägg som bara slängts rakt ut i luften.
Och egentligen inte borde funnits.

Mon dieu!



Inga kommentarer: