söndag 24 augusti 2014

Det mesta ligger nog på jäsning här hemma

 
Det mesta ligger nog på jäsning här hemma.
Allt utom jag.
 
Det enorma behovet av sömn som flugit på mig nu, min andra arbetsvecka.
Det ligger på jäsning.
Och fotografuppdragen, dom gonar också till sig. Växer. Förökas.
Blir bara fler och fler. (sådana jäsningar gillar vi)
 
 
Bristen på bloggtid - jo den jäser sig större.
Längden och uthålligheten vid löparrundorna likaså.
 
Och för att inte tala om dagens degar - dom jäser.
Fyller sig med luft och godsaker.
Med vaniljsocker, socker, smör och kanel.
Eller nutellagoja i en salig röra.
För att alternera vid kompisfikorna.
Eller för att äta en av varje.


3 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Ljuvligt!
Dina bilder förmedlar verkligen känsla, typ hunger och sötsug! Det vattnas i munnen, så det är nog bäst att jag går och lägger mig så jag inte börjar rota runt i köket.

Fru Sederblad sa...

Åh, är allt jag har att säga...

Jennica... sa...

Men jisses vad smarrigt det ser ut! Ja....jag väntar......på bakboken.....
Kram!