tisdag 30 september 2014

Jag saknar det så

Skrivandet. Leken med orden.
Jag saknar det så.
Men det blir långt mellan gångerna
och det börjar likna en vänskap som rinner ut i sanden.
Ni vet, när man inte pratat med en gammal vän på väldigt länge
och man på allvar tänker lyfta telefonen och slå en signal. 
Bara säga hej! Det var längesen sist.
Och man fastnar på ordet längesen...
Och tänker att det kanske har gått så lång tid nu, så att jag struntar i det.
Det spelar ingen roll....

Och det är ju egentligen dumt tänkt.
Det är det.
För jag har fortfarande behov av att berätta saker och leka med ord.
Ointressanta saker, som att jag idag tänkte tanken på att kanske anmäla mig till Toughest 2015,
men fick mjölksyra i armarna bara av att titta på "lockelse-till-anmälan-filmen.
Eller att jag inte sovit på flera nätter nu, eftersom grymme förkylningsbacillen Allan 
helt oprovocerat hoppat på lil'sis lilla kropp och dängt till henne rejält med hosta och feber.
Eller att jag hällt i mig Cola på kvällskvisten (jag vet att det är ett skit)
för att hålla mig vaken och kunna redigera bilder.
Och nu får jag äta upp det genom att vara hur pigg som helst efter midnatt.....

Det är bara det att det kom lite saker emellan sen förra inlägget.
Som typ elvahundraåttiosju föräldramöten.
En Mallorcaresa.
Och en åttaårsdag.
Men nu ska jag försöka styra mig in på spåret igen.
I skrivandets och berättandets land.
Hitta rätt form. Och rätt forum.
Tills dess, hänger jag här.
Där ni hittar mig som tidigare.

Amen...

Inga kommentarer: