torsdag 24 november 2016

När man kommit av sig helt och hållet


Mörkret förvandlar mig i koma.
Tröttheten äter upp både kreativiteten och viljan.
Så fort jag vaknar på morgonen,
längtar jag efter kvällens ankomst.
Längtar efter att få ligga i soffan och titta på teve.
Jo tevetittandet is the new black. 
Och helt plötsligt har Wahlgrens blivit höjdpunkten i mitt liv!
H.Ö.J.D.P.U.N.K.T.E.N?!

Jag har kommit av mig helt och hållet.
Hittar varken ord, bilder eller innehåll.
Jag känner hur jag trängt mig in i upprepningarnas land.
Tuggar samma bloggtugg.
Tråkar ut - fast jag söker äventyr.
Men det får lov å vara så här ett tag.
Tyst.
Och tråkigt.
Och jag tänker att jag måste varit en björn i mitt tidigare liv.
Det skulle åtminstone förklara mitt behov av att få gå i ide fram till mars, april.

Inga kommentarer: