fredag 16 december 2016

Att närma sig andra sidan


Jag svansar runt på köpcentret.
Försöker bli färdig med julklappsinköpen.
Jag går in i butiker. Och ut ur butiker.
Jag går in i annan och ut igen.
Trycker i mig en sportsbar till kvällsmat
och äntrar nästa tänkbara butik....
Flanellpyjamas i en viss storlek är, ta mig tusan, helt omöjligt att få tag i!

Sju presenter ska förvärvas.
Och jag försöker vara effektiv, för att slippa stressa in i det sista.
Om jag lyckas?
Jodå, four down, two to go 
och den sista beställs på internet.

För det är nära nu.
Julen.
Och jag kör en arbetsdag till, innan jag cashar in fyra veckors ledighet.
En ledighet då jag ska bli bättre på att pilla navelludd och läsa böcker.
Motionera dagligen men också ligga på divanen.
Och äta choklad.
Förstås.

Amen....



Inga kommentarer: