torsdag 22 december 2016

Det är lika bra att jag berättar hela sanningen


De dimper ner ett och annat julkort i vår låda.
Jag är ju lite gammaldags när det gäller sånt -
tycker att det är så galet roligt att se bilder på nära och kära
och hur mycket långväga vänners barn vuxit sen förra året.

Jag brukar ju göra likadant.
Skicka bilder på våra barn.
Våra barn, som tvingats ut i kylan för några snabba julbilder.
(inte konstigt kanske att de hellre leker med sina kompisar?)

Det blir så i år också.
Fotografering i kylan.
Jag inbillar mig att ingen kommer se att de fryser.
Och det går ju fantastiskt bra, tills han-jag-är-gift-med påpekar motsatsen.

Så det är lika bra jag berättar hela sanningen.
Jo det var kyligt.
Och Big Bro försökte hålla god min, trots plus-minus-noll-gradigt.
Och bilden jag tog, kommer inte att skickas till brevlådorna i år.
Och det beror inte på frusna barn.
Inte alls.
Det beror på att vi år köpt matkassar via Giving People istället.
Så att förhoppningsvis ännu fler kan njuta av julen.

Jag hoppas att ni som skickat julkort till oss,
förstår hur glada och tacksamma vi är för dom.
Jag hoppas också att ni som inte får av oss i år,
 förstår att vi fortfarande gillar er.
Och att vi önskar er en lika

GOD JUL
&
GOTT NYTT ÅR!
som vanligt.

Amen.




Inga kommentarer: