måndag 16 oktober 2017

Att sikta på svart bälte


En skön söndag bakar jag och lil'sis solskensbullar.
Bara namnet gör det liksom alldeles för svårt att låta bli.
Hon säger att det var längesen sist.
Att hon saknat det och vill inget annat.
Jag kan inget annat än att hålla med.
Jag har också saknat det.
Och bara grejen, att det övertrötta barnet väljer att vara hemma med mig och en bulldeg,
får mitt hjärta att svämma över.


Det är inte bara bakningen som kommit i skymundan.
Hela vårt hem har nånstans blivit bortglömt.
Bland kalas, jobb, socialt liv och fotojobb.
Så jag försöker landa här hemma.
Sikta på att bli en sån där kvinna med svart bälte i husmorskärlek.
En sån där som har fabulös och genomtänkt inredning.
Bortblåsta tvätthögar.
Utsövda ögon.
Vältränade ben.
Tvättade fönster.
Och städade ytor.

En kvinna i svart husmorsbälte.
För sådana finns.
Har jag hört.
Eller?

Haa-yaaaaa! 🥋


1 kommentar:

Frida G Svensson sa...

åh de bullarna! vilken njutning! nu blev jag vips sugen på att baka och äta dem! =)