söndag 25 mars 2018

Att säga saker som man egentligen inte får

Det är sommartid nu!
Tjoho!
På riktigt!
Eller kanske inte väderleksmässigt.
Men klockmässigt!
Och jag tillhör ju de som hellre får en extra ljus timme på kvällen 
och än en timme på morgonen.


Och helgen till ära,
 så har uteummet fått en makeover.
Från innebandyplan-förråds-jäkla-stök-ställe,
till just ett UTERUM!
Och som inte det vore nog,
 har årets första uppdragsfotografering nyttjas där.
Med den där vita väggen ni vet.
Lite fluffiga vita täcken.
Och en helt underbar halvårsbebis.
I volangkjol och gosiga bebisvalkar.

Det är nog det sötaste jag sett på länge.
Nästan så att jag dog sötdöden.
Och egentligen får man inte säga så, 
för jag tycker inte om när man missbrukar ordet ”dör”.
Men jag måste fortsätta hålla fast att det var det sötaste jag sett på länge.
Och tålmodigaste.



1 kommentar:

Linda sa...

Så himla fin bild och håller med dig, att jag har det hellre såhär nu!
Du har väl inte missat att vi har event i Malmö, det kan du läsa mer om på min blogg.