fredag 9 mars 2018

Snö under fötterna. Och tepåsar på ögonen


Förra året vid den här tiden,
sprang jag ner till bryggan - doppade mig - och sprang hem igen. 
Sen att jag blev sjuk några dagar senare,
är en helt annan historia.
Knappt värd att nämna.

Nu finns det inte ens en pytteliten tanke på,
 att jag tänker bjuda på bilder från bryggan den här helgen.
Ännu mindre att jag badar.
För den här veckan är det fortfarande snö under fötterna.
Och tepåsar på ögonen.

Jag vet ju att alla här, 
har väntat med spänning angående hur det gick på ögonkliniken.
 I Sveriges tråkigaste stad.
(är det ens en stad?)
Och det ska jag säga er.
Att jag körde tolv mil i snöoväder.
Fick veta att jag har lika vass syn, som för att kunna bli stridspilot.
(I shit you not!)
Och att mina kraterliknande utslag runt ögonen
är små olje-körtel-gångar som blivit tilltäppta och inflammerade.
Jupp!
Och bästa läkemedlet mot att bli av med eländet,
är varma kompressioner.
Eller tepåsar.
På ögonen.
Sånt där gammalt hederligt husmorstips, ni vet.
Som galet nog, funkar finemang!

Hepp!

Men nu är det helg.
Efter en vecka som jag verkligen bävat för.
Efter en vecka som lämnat kvar onödigt mycket på köksbänken.
Men imorgon är det nya tag.
Och lil´sis pratar om en lördagsdans.
Fast jag vet inte alls om det blir nåt av det.
Men den som lever får se.
Och skulle det ble -
then I let you know.

Jepp!

Inga kommentarer: