onsdag 4 juli 2018

När det är dags att taxa ut


Jag taxar ut.
Duschar av mig läsårets sista arbetardamm.
Framför mig väntar fem veckors sommarledighet.
Det kan känns som en halv evighet just nu.
Samtidigt som jag vet att tiden kommer försvinna på en minut. Typ.

Det är så mycket jag vill göra.
Köra en roadtrip i Halland.
Sylta och safta.
Plocka hallon.
(gud vad jag har cravings på den här sylten nu)
Göra Stockholm.
Och fjällen.
Uppleva Böda.
Ligga ute på trädäcket och läsa - under tysta lugna sommarkvällar.
Hänga på stranden och bli brun som en pepparkaka.
Ge ungarna en snabbkurs i städning och hur-man-sätter-in-i-diskmaskinen.
Avkalka deras wifiberoende.
(okej de där två sista vill jag egentligen inte)
Äta glass och chokladsås.
Och mangsorbet!
Umgås med vänner.
Njuta.
Sova utan att nån väcker mig på morgon.
Ta morgondopp.
S-P-R-I-N-G-A!
(gode Gud, låt mig kunna springa snart igen)
Dricka morgonkaffet utomhus.
Fika.
Och njuta av tystnaden när de andra tre åker ut med båten och lämnar mig home alone.

Så imorgon är det semesterdag number one.
Då gäller det att ta hand om sina egna illbattingar.
Och som grädde på moset anländer ytterligare tre.
Det blir torsdag-High-Chaparall det där!

Men först sovmorgon!
Hoppas jag.



Inga kommentarer: