tisdag 17 juli 2018

Vem kan motstå att bli lycklig av nåt sånt?

Det är nåt speciellt med tisdagar.
När jag har semester.
För på tisdagar regnar det. 
Tydligen.

Det smattrar smått på vårt uterumstak.
Och det finns en mysighetsfaktor i det också.
Att sitta och äta frukost där.
Lyssna på småsmattrer.
Efter en morgon med promis och kärringadopp.
Ett sånt där med huvudet ovanför ytan.

För idag värker örongången.
Och besök hos läkaren står på tur.
För så kan det bli när man badar sju gånger i havet
på en måndag.
Som kommer innan den tisdag som ett öra känner sig irriterat.

Så det är det som står på programmet idag.
En vädjan om örondroppar.
Presentshopping.
Och sen lite bildredigering av den här killen och hans familj.


Det skrattet alltså.
Vem kan motstå att bli lycklig av nåt sånt?
Ja, inte jag iallafall.

2 kommentarer:

majamyra | en livsstilsblogg mitt i uppförsbacken sa...

Vilket fint porträtt! Vad har du för objektiv?
Vi saknar regn här, vattningsförbud är det också,...Vår regnvattentunna är i stort sett tom, men jag skvätter lite på mina tomater och björnbär ändå. Vill ju inte gå miste om årets dunderskörd av björnbär!
/Lisa

TITTILINA sa...

Tack Lisa! Till detta har jag Sigmas 50mm, 1.4. Fotografera nästan alltid med det 😉