onsdag 3 oktober 2012

I gymnastikpåsarnas land

Tar en paus från packa-gymnastikpåsar-mest-hela-tiden-landet och beger mig ut på blöt kvällspromenad i duggregnet. För ibland känns det så, som att livet som förälder mest består av gympapåsar och planering inför nästa dag. Hämtning och lämning. Handla, tvätta, diska.
 
Omger mig med något lite för mörka gator och tänker att på dessa ska man nog hålla sig på tillsammans med dagsljuset. Tänker på gymnastikpåsarna som jag tagit paus från och vårt möte med "fotbollslegenden", för några veckor sen. Då vi på vägen till gympan artighetspratar väder-och-vind-hur-är-läget? med Robinson-Ola som cyklar förbi. Så fort han tagit farväl och lämnat marken som vi står kvar på, frågar sonen helt allvarligt:
- Va´ de´ Zlatan eller?
 
That´s my wonderful little boy!
 
 

5 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Ha, ha, ha... Härligt! Det kan vara den man vill att det ska vara :)

Queen of Kammebornia sa...

Gymnastikpåsarnas land... åh, vad jag känner igen mig... men då får man ta små pauser så att man kan ta nya tag :)

mitt liv som jag sa...

Haha, härliga barn!
Kvällspromenader är så bra ibland, just för att kunna släppa de där gympapåsarna för en stund.
Önskar dig en bra dag! Kram Jennifer

dianasdrömmar sa...

Haha, underbart :) Gymnastikpåsarnas land där befinner jag mig också kram Diana

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag gissar att Ola hade blivit glad att bli förväxlad med Zlatan. :) En helt annan sak, asså du är så fenomenal på att fotografera! Kram