söndag 14 december 2014

Att släppa bollen och komma in i matchen

 
 
Det går inte att hålla på sådär.
Att självkritiskt granska sig själv i sömmarna.
Att inte kunna ta vanliga spontana familjebilder, utan att konstant tänka på ljusets bästa.
Att tro att inspirationen ska komma till mig gratis genom att tvinga mig till den.
 
Nä det går inte.
Det bästa är att sluta forcera.
Och istället ta promenader i ur och skur.
I sol och värme. Eller när man känner kall vind, piska min kind.
Promenader alltså. Att jag bortpriorterat dom?
För det är då det uppstår - det fria flödet.
Då hjärnan får fritt spelrum och kroppen nytt syre.
Nä, det är bara att släppa bollen och komma in i matchen.
Ta-hand-om-mig-själv-matchen.


1 kommentar:

Titta in hos Thess sa...

Hej!

Jaa tänk att det är såå himla lätt att bort prioritera sig själv.
Det är ju inte klokt egentligen !!!'m
Men jag säger inget.... För jag är inte ett dugg bättre själv ;)
Hoppas att du får en fin måndag :))

Kram Thess